Jak wyróżniać się na targach wystawienniczych?

Już samo uczestnictwo, czy też pokazanie w targach daje wiele możliwości o których pisaliśmy tutaj. Jednak warto postarać się o to, aby obecność na tego typu wydarzeniach pozwalała nam się wyróżnić na tle konkurencji na tyle, aby zapaść w pamięć potencjalnych klientów oraz kontrahentów. Przedstawiamy kilka prostych pomysłów, które mogą dać sporo korzyści.

Zacznij od podstaw

Najważniejsze jest odpowiednie wyszkolenie osób odpowiedzialnych za stoisko. Chociaż sytuacje, w których klient nie otrzymuje odpowiedzi na zadane pytanie zdarzają się rzadko, nie należy zakładać, że nie mogą dotyczyć Twojej firmy. Rozdzielenie obowiązków między pracowników jest bardzo ważne, ponieważ w dużej mierze definiuje to, w jaki sposób Twoje stoisko będzie odbierane przez zainteresowanych. Każda osoba musi bardzo dobrze wiedzieć, za jakiego rodzaju kwestie jest odpowiedzialna tak, by podczas kontaktu z klientem nie powstał niepotrzebny chaos.

Odpowiedzi na pytania powinny być zwięzłe i na temat. Krążenie wokół tematu lub wdawanie się w niepotrzebne szczegóły znudzi zainteresowanego. Dlatego zadbaj o to, aby informacje były przedstawiane w sposób profesjonalny.

Chociaż udzielanie informacji to absolutna podstawa na targach, niedopilnowanie tak oczywistej sprawy, może doprowadzić do negatywnego odbioru Twojej firmy.

Identyfikacja wizualna

Ujednolicenie wystroju stoiska oraz osób, które go obsługują, równie śmiało można nazwać podstawą. Jednak to szczegóły tworzą całościowy obraz. Zadbaj o to, aby każdy najmniejszy nawet gadżet wychodzący z ram stoiska, był zgodny z koncepcją wizualną Twojej firmy. Dzięki temu materiały promocyjne jakie rozdajesz swoim potencjalnym klientom, mają długie „życie”, cały czas stanowiąc formę promocji Twojego przedsiębiorstwa.

Postaraj się również o jakość np. wydruku na koszulkach lub gadżetach. Wybranie odpowiedniej faktury, jak również samego materiału na którym prezentowane jest logo Twojej firmy, również stanowi element PR-u. Kiepskie wykonanie niestety jest szybciej dostrzegane, niż wysoka jakość.

Próbki

Pendrivy, kubki, ołówki, długopisy, notatniki – kto z nas nie dostał tego typu próbki? Czy wypada jeszcze rozdawać tego typu przedmioty? Nieszczególnie zwłaszcza, że dziś liczy się przede wszystkim oryginalność. Dlatego zamiast cukierka, przygotuj niewielką bombonierkę w oryginalnym opakowaniu. Zamiast wizytówki, podaruj prostą portmonetkę lub saszetkę w której znajdują się owe wizytówki. Tradycyjne ulotki, zastąp teczkami z materiałami reklamowymi, a długopisy zamknij w metalowym etui. Oczywiście nie zapominaj o umieszczeniu logo, jednak postaraj się, żeby nie było ono zbyt nachalne. Bardzo często klienci nie lubią korzystać z otrzymanych gadżetów, ponieważ stanowią one „nachalną” reklamę. Lepiej, by używali ich bez zażenowania i interesowali tym samym swoich znajomych, niż rzucili w najdalszą część szuflady.

Oryginalny wystrój

Stanowisko to centralny punkt Twojej obecności na targach. Jego umiejscowienie jest równie ważne jak wygląd oraz obsługa. Najlepiej jeśli znajduje się ono w centralnym punkcie targów, jednak wiadomo, że nie zawsze jest to możliwe. Postaraj się więc o „doborowe” towarzystwo. Dobrze jest znaleźć się obok firm prezentujących podobne usługi, ponieważ istnieje większa szansa na to, że potencjalni klienci podchodząc do konkurencji, zainteresują się również Twoim stoiskiem.
Ponieważ targi stają się coraz bardziej popularną formą promocji firmy, wystawienie ścianki z logo firmy, nie jest niczym szczególnym. Jak więc się wyróżnić? Poprzez zainstalowanie interaktywnej tablicy, która poprzez zabawę zaprezentuje najważniejsze usługi firmy. To co ją ogranicza, to Twoja własna wyobraźnia. Choć nie jest to rzecz najtańsza, warto zainwestować w tego typu gadżet. Z pewnością przyciągnie wielu uczestników i sprawi, że zawsze ktoś będzie stał przy Twoim stoisku. Ponadto, jeśli warunki targów na to pozwolą, warto postarać się o wysokiej klasy podświetlane blaty oraz tło – wszystko oczywiście w kolorach firmowych . Stoisko będzie widoczne z daleka oraz niezwykle eleganckie. Niekiedy zainstalowanie nawet zwykłego telewizora okazującego ofertę firmy, może przynieść wiele korzyści. Ci klienci, którzy nie chcą zadawać pytań obsłudze lub po prostu nie mają takiej możliwości, mogą dowiedzieć się wielu przydatnych informacji z wyświetlanej prezentacji.

O czym warto jeszcze pamiętać?

Przede wszystkim zarówno podczas prezentacji stoiska jak i w rozmowie z potencjalnymi klientami, nie należy być nachalnym. Różnorodność usług oraz firm na targach jest tak duża, że niekiedy lepiej jest poczekać, aż klient sam do nas podejdzie. Nadmierne zapraszanie czy naciskanie, zawsze i w każdej sytuacji będzie odbierane jako aspekt negatywny.

Opowiadając o firmie, nie zawsze należy być śmiertelnie poważnym. Dobry humor w kontakcie z drugim człowiekiem rozładowuje napięcie oraz sprawia, że ogólny odbiór staje się pozytywniejszy. Dlatego jeśli nadarza się okazja podawaj ciekawe przykłady, ciekawostki życia firmy oraz anegdoty.

I na koniec, nigdy nie zapominaj o swoim celu, niezależnie od tego czy jesteś nakierowany na zdobycie przewagi konkurencyjnej, zaprezentowanie nowego produktu czy też wkroczenie na rynek. Każdy z nich będzie niezwykle istotny i trzeba się na nim skoncentrować, by potencjalnych błędów było jak najmniej.