5 powodów dlaczego warto brać udział w targach wysatwienniczych

Nie zostaniesz dostrzeżony, jeśli się nie pokażesz – tak w skrócie można najlepiej zarekomendować udział w targach wystawienniczych. Pomimo to, nadal niektóre firmy mają pewne obawy przed braniem udziału w tego typu przedsięwzięciach. Dla nieprzekonanych mamy 5 solidnych powodów przekonujących do tego, że udział w targach może przynieść same korzyści.

Powód 1: Prezentacja

Twoja firma dopiero wchodzi na rynek i próbuje zdobyć pozycję w branży? A może wypuściliście nowy produkt, który wyróżnia się na tle tego, co do tej pory oferowaliście? Nie ma chyba lepszej okazji niż udział w targach. Dlaczego? Głównym powodem jest fakt, iż w przypadku innowacji, lepiej jest „wziąć sprawy we własne ręce”. Wypuszczenie nowego produktu, usługi lub wejście na rynek firmy, zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem. Pierwsze miesiące są najważniejsze, ponieważ to wtedy kreuje się opinia, którą - jak wiadomo - ciężko później zmienić. Z tego względu, odpowiednia prezentacja może nieco „nakierować” zdanie klientów i kontrahentów.
Prezentacja w przypadku firmy z długoletnim stażem jest również bardzo ważna. Cykliczne pojawianie się na tego typu wydarzeniach jest dowodem na to, że przedsiębiorstwo cały czas trzyma rękę na pulsie i dba o własny wizerunek, niezależnie od tego czy opinia o niej jest już wypracowana, a produkty dobrze znane.

Powód 2: Poznanie opinii klientów

Przedsiębiorstwo, które nie chce poznać opinii swoich klientów o produkcie lub jakości usług, nie ma szansy na zdobycie wymarzonego sukcesu. W obecnych czasach konfrontacja z opinią konsumenta w postaci krytyki, powinna być traktowana bardziej jako szansa, niż porażka. Najlepiej jeśli prezentowany towar jest dopiero prototypem, a jego wejście na rynek jest dopiero planowane. Poznanie ewentualnych błędów lub słabych stron pozwoli na ich usunięcie, zanim trafią one do szerszego grona odbiorców. Dzięki temu ich ostateczny odbiór z pewnością będzie pozytywniejszy, niż gdyby do owej konfrontacji nie doszło.
Należy pamiętać, że nie ma produktu czy usługi idealnej, która spotka się z bezkrytycznym przyjęciem. Zawsze znajdzie się grupa odbiorców, którzy pomimo naniesionych zmian nadal nie będą zadowoleni, znajdą się również tacy, którzy uznają, że były one niepotrzebne. Dlatego z zebranych opinii należy wyciągnąć średnią lub też sprawdzić, które przeważają i dopiero na ich podstawie opierać swoje działania.

Powód 3: Nawiązanie współpracy

Nie tylko targi wystawiennicze, ale również różnego rodzaju spotkania branżowe takie jak festiwale, konferencje czy też panele dyskusyjne, są idealną okazją do nawiązania współpracy z kontrahentami.
Tego typu spotkania sprzyjają nawiązywaniu kontaktów nie tylko tych oficjalnych, ale również tych, które odbywają się poza oficjalną częścią targów czy też konferencji.

Powód 4: Zdobycie nowych klientów

To jeden z najbardziej oczywistych powodów, dla których warto wziąć udział w targach, zwłaszcza tych, które są otwarte dla publiczności. To również powód do tego, aby dołożyć jak największych starań do profesjonalnego przygotowania stoiska wystawienniczego. Szeroka wiedza osoby wyznaczonej do odpowiadania na ewentualne pytania, przeszkolona hostessa, która doskonale zna swoje zadania i oczywiście staranna prezentacja prezentowanego przedmiotu. Te czynniki składają się na pozytywny obraz w oczach klientów. Dzięki temu, są przychylniej nastawieni do skorzystania z usługi lub chociażby zapoznania się z jej szczegółami. Tego typu wydarzenia to również okazja do zdobycia byłych klientów na nowo. Jeśli z jakichś przyczyn Wasze interesy nie poszły w oczekiwanym kierunku, a współpraca została nawiązana lub wyniki sprzedaży zanotowany znaczny spadek, „wyjście” do klientów będzie idealną okazją do odświeżenia swojego wizerunku.

Powód 5: Obserwacja konkurencji

Obecność na targach wystawienniczych jest również bardzo ważna z ostatniego powodu – to możliwość obserwacji konkurencji, pod różnym względem. Przede wszystkim okazja na sprawdzenie towaru oraz jakości oferowanych przez nich usług oraz konfrontacji jej z własną ofertą. Taka szansa nadarza się zwłaszcza w przypadku targów branżowych, gdzie większość prezentowanych podmiotów jest taka sama lub do siebie podobna. Obserwacja może dotyczyć również sposobu prezentowania firmy, odpowiadania na pytania klientów, rodzaju próbek jakie są im oferowane oraz oczywiście ogólnego wystroju stoiska oraz jego obsługi.
Wiedza o tym, w jaki sposób prezentuje się konkurencja, jest bardzo ważna. Pozwala na znalezienie ciekawych rozwiązań lub wręcz przeciwnie – unikanie widocznych błędów, jakie są popełniane przez inne firmy. Taka sama zależność występuje w przypadku produktów. Oczywiście nie chodzi o to, aby popełniać plagiat, jednak inspiracja jest mile widziana. Dzięki temu udział w przyszłych targach, czy też udoskonalenie usług jest łatwiejsze, a tym samym zdobywanie przewagi konkurencyjnej, bardziej realne.

Na zakończenie

Obawa przed prezentowaniem swoich usług jest słuszna, jednak odpowiednie przygotowanie oraz nastawienie, mogą przynieść więcej pożytku niż strat. O tym jak profesjonalnie przygotować się do targów wystawienniczych oraz jakiego rodzaju gadżety pomogą w lepszej prezentacji, już niedługo w dalszej części naszych porad.

Tymczasem dowiedz się czym cechuje się profesjonalna hostessa.